Høj på højbede 2


Nu er 1. etape af plantningen udført. Jeg har blandt andet købt en lille hindbærbusk, som leverer orangegule frugter fra juli til frosten sætter ind. Den skal skæres ned hver vinter for så at skyde igen til foråret...jeg tror nok, at jeg vil tildække den lidt efter beskæringen på grund af de meget kolde vintre vi tidligere har haft.

Jeg kender ikke sorten, men tænkte at den kunne supplere de "almindelige" hindbærbuske ret godt, da den først leverer frugter fra sensommeren. Navnet er Rubus idaeus 'Fallgold', og jeg har læst at størrelsen bliver maks. 120 cm, og at den skulle være velegnet til den økologiske have. Måske man ligefrem kan dyrke den i en krukke og på en altan ?

Nu mangler jeg bare flere krydderurter, radiser, salat m.m.....MUMS!

En skøn uge til jer ;-)

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...