Der var engang


Hvor man så mange af disse scootere i gadebilledet. Kabinescooteren (den 3-hjulede), hvor babyliften var placeret bagerst uden sikkerhedssele. Når man tænker tilbage var der godt nok ikke så meget...
sikkerhed i min barndom. Cykelhjelmen var heller ikke opfundet, og legepladsen var så sikker, at man fra gå-alderen kunne kravle op på fortet, eller på den store rutschebane UDEN sikkerhedsnet.

Børnehaven var en helt anden historie. Her var dørene sikret med flere låse og håndtag...alligevel lykkedes det mig som 3-4 årig at åbne 3 af slagsen, og vandre et par kilometer hjem midt i Storkøbenhavn...og møde min mors chokerede ansigtsudtryk, da hun åbnede vores hoveddør...hehe.

Transportmidlet var cyklen...den blev taget i brug til næsten alt, og hvor har man dog kørt mange kilometer dengang. Jeg husker tydeligt en episode, hvor jeg glemte at dreje i et sving og "landede" i lygtepælen - sådanne stunts var der mange af, og det UDEN cykelhjelm...hold da magle, hvor er det godt at den er blevet opfundet.

En dejlig pinsesøndag til dig.

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...