HIMMELSK # Lille drillepind

Se flere HIMMELSKE billeder her
Der legede gemmeleg, da jeg ville fange den i min linse. Tålmodighed er en dyd, og så lidt erfaring fra barndommens lege. Hvem husker ikke...
"jorden er giftig", "bro bro brille" og "sidst", når timerne efter skole skulle udnyttes optimalt.

Der blev tegnet hinkeruder, og "skudt" med flotte farvestrålende hinkestene som i dag er blevet forbudt. Tennisboldene "dansede" op af væggen, og gerne med flere i samme hånd. 

Hænder klappede i takt til...
Åh ommar lar lar
der er ingen fut i far

fut i far far far
ommar lar lar lar
Ommar ebbe ebbe ebbe
Ommar tjeppe tjeppe tjeppe
Ommar raus raus raus
Mickey mouse mouse mouse


eller

Oen doen deen
mammer futter feen
futter feen
mammer deen
oen doen deen



Glaskugler blev byttet, sat op på en række...legekammeraten tog sigte, og jeg sad og håbede på at kuglen ikke ramte plet. Dejligt med sådanne minder. Dengang tog man det som en selvfølge som så meget andet i livet. I dag kan jeg ved enkelte lejligheder snige mig med på legen, når den yngre generation har brug for lidt ekspertise ;-D

En dejlig weekend til jer...

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...