Jeg er en julekegle...

Inspireret af denne opskrift
Inspireret af denne opskrift fra Ravelry.com...
et forum for håndarbejdsnørder som undertegnede. Linket finder du under billedet.

Keglen er hæklet i 2 dele, men jeg er (efter ansigtet) fortsat med den grå farve til kroppen var harmonisk i forhold til hat og ansigt. Jeg har valgt at hækle i den bagerste lænke 
ved hvert farveskift for at få en mere markant overgang. 

Min julekegle er fyldt med syntetisk fiberfyld, men kan sagtens indeholde ris m.m. Indtagningerne er foretaget på hver 2. omgang til der kun er få masker tilbage - før garnet igennem de resterende masker og "træk" til. Husk at fylde julekeglen inden ;-))

Skægget er lavet af garnløkker, og herefter trimmet.

Min julekegle hænger på min troldegren, men hvis du monterer en magnet på den, 
så vil den også kunne pynte fint på køleskabet. 

Happy Hækling!




Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...