Dagens portræt går til


SNØFLEN..

En konfektkage, der trods hård konkurrence fra mere sundere tilbud, stadig kan finde vej til indkøbskurven. Jeg husker fra min barndom, at jeg for få kroner kunne få både snøfler og pyramider i Ismejeriet (hvis nogen skulle være i tvivl, må jeg hellere oplyse, at Ismejeriet i dette århundrede benævnes "købmand").

Det var også dengang
  • der om fredagen var et program som hed "klokken 5", - det hotteste inden for børneprogrammer
  • en PC var et fremmedord - dagens leg foregik bl.a. på asfalten med hinkeruder, glasskugler og boldleg
  • en af mine legekammeraters morfar gav et pølsebrød med fransk sennep, en begivenhed der i dag vel nærmest svarer til en tur på en kendt burgerrestaurant.


...og nu vi er ved det, så synes jeg ikke rigtig, at jeg ser så mange pyramider i dag...ej heller de små lækre ICECUBES, eller hvad de nu hed. Måske snøflen alligevel har vundet slaget inden for dens helt egen kategori.

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...